Assassin’s Creed Odyssey’in Yönetmeni, RPG Elementleri Hakkında Konuştu

Bildiğiniz gibi dev yayıncı Ubisoft’un birden fazla stüdyosu ve geliştirici ekibi bulunmakta. Assassin’s Creed oyunları üzerinde aynı anda birden fazla geliştirici çalışıyor olsa bile oyunu büyük oranda yapan ve geliştirme sürecinde son sözün söyleyen tek bir stüdyo oluyor. Assassin’s Creed Odyssey’deki baskın stüdyo da Assassin’s Creed Syndicate’i yapan Ubisoft Quebec. Diğer stüdyolar Assassin’s Creed Origins’i geliştirirken Quebec ekibi Odyssey üzerine bolca kafa patlatacak zamana sahip olmuş.


Oyunun yönetmeni Scott Phillips’in Odyssey’in yapımına 3 yıl önce, Syndicate çıktıktan hemen sonra başlandığını söylüyor. Phillips, açık dünya rol yapma oyunlarının büyük bir hayranı olduğunu, The Elder Scrolls ve Fallout gibi oyunların oyuncuya verdikleri seçimlerden ilham aldıklarını belirtiyor. Odyssey’in yapımına başlarken Origins ekibi ile konuşmuşlar ve serinin oyuncuya daha fazla seçim verilen bir noktaya ilerlemesi gerektiği fikrine varmışlar. Diyalog seçeneklerini ve farklı kararları oyuna entegre etme süreci bu şekilde başlamış ki bütün sonuçları, birbirine etki edebilecek şeyleri kurgulamak oyunun devasa ölçeği yüzünden çok zorlayıcı olmuş. Oyunda verdiğimiz kararların ufak, büyük ve orta ölçekli sonuçlar doğuracağını, ayrıca yan görevlerde yaptıklarımızın ve kimin ölüp kimin kaldığının ana senaryoya da etki edeceğini söylüyor Phillips. Her oyuncunun tecrübesinin farklı olması ve seçimlerin ahlaki açıdan gri bölgede olabilmesi için gösterilen ciddi bir çaba var ortada. Yaptığımız seçimin iyi mi kötü mü olduğunu ilk bakışta tahmin edemeyeceğiz.


Oyundaki romantizm opsiyonları da yine bizim verdiğimiz kararlara göre şekillenecek. Bu tarz ilişkileri istersek kısa tutabilecek, istersek de ilişki yaşadığımız kişiyi gemimize mürettebat olarak alıp yolculuğumuza ortak edebileceğiz. Karşımıza çıkan tek ilişki türü romantik olmayacak ayrıca; yer yer aile meseleleri ile de uğraşacağız. Tarihi karakterler de önceki oyunlardan alıştığımız şekilde karşımıza çıkacaklar ve onların hayatlarına da etki edeceğiz. Sokrat ile felsefe yapacak, Hipokrat ile tanışacak, bizzat Herodot’tan öykü dinleyeceğiz. Bu noktada ve bunlar bağlantılı diğer bütün noktalarda tarihe uygunluk adına eğlenceden ve seçim özrüglüğünden feragat etmemeye özen gösteriliyor.


Assassin's Creed serisinin girdiği yeni yolun ikinci parçası olan Odyssey, oyuncunun kararlarıyla şekillenen bir dünya vaat ediyor bizlere. İlk parçayı görmek ve bir başka efsanevi medeniyet olan Mısır'ı görmek isterseniz sizi buraya alalım.


Giriş yapmak istediğiniz aboneliği seçiniz.